Toppmeny

Planerade kurser

  1. Globalt lärande i ett mångkulturellt samhälle
  2. Digital delaktighet – hur kan skolan minska det digitala gapet?
  3. Sociala nätverk som stöd för lärares lärande – en överblick
  4. Wikipedia i utbildningen och att arbeta med wikis i undervisningen
  5. Digitala tavlor, clickers och pekskärmar i undervisningen
  6. Virtuella världar, augmented reality och 3D som stöd för lärande
  7. Lär dig hitta och använda fria bilder och musik i undervisningen
  8. Lär dig skapa och dela bilder på nätet
  9. Lär dig filma och dela videoklipp med mobil och surfplatta
  10. Video som pedagogiskt verktyg för återkoppling och reflektion
  11. Digitala bilder och film som stöd i särskolan
  12. IT i “bild- och media” undervisning
  13. IT som stöd för lärande i slöjden
  14. IT i psykologi och filosofi-undervisning
  15. IT i modersmålsundervisning
  16. IT i svenska som andraspråk
  17. IT som stöd i skolämnet information och media
  18. IT som stöd i teknikämnet
  19. Digital portfolio och formativ bedömning
  20. Skapa och använd webbradio i undervisningen
  21. Digitalt berättande i klassrummet
  22. Rollspel och digitalt berättande som underlag för examination
  23. Att nå dem som inte vill – IT som kreativt verktyg och motivationshöjare
  24. MOOCS – vad kan vi lära av öppna utbildningar på nätet?
  25. Benchmarking -en metod för kvalitetssäkring av undervisning
  26. Hur utformar du en säker, nätbaserad examination
  27. Att designa lärandet så att det motverkar plagiering och fusk
  28. Skapa och dela dokument tillsammans på nätet
  29. Delta i videomöten och webinarer – vad krävs och hur gör man
  30. Starta och leda videomöten och webinarer – vad krävs och hur gör man
  31. Formellt och informellt lärande – certifiering hot eller möjlighet
  32. Bedömning för lärande – hur du kommer igång
  33. Lära om, lära nytt, remixa – kreativt skapande med IT
  34. Skapa och använd animerad film i undervisningen
  35. QR-koder i undervisningen
  36. Den digitala drogen – kan vi vara bortkopplade?
  37. 3D-skrivare som stöd för undervisning och lärande
  38. Det digitala skolbiblioteket – e-böcker och informationsspecialister
  39. Teknikförstärkt lärande – hur hänger det ihop?
  40. Skapa egna spel och programmera med eleverna