A 101: IT som pedagogiskt stöd i klassrummet
A 103: Vad lärare behöver veta om upphovsrätt på nätet
A 105: Digital kompetens – att undervisa i en digital omvärld
A 107: Nätetik – mobbning och kränkningar på nätet
A 109: Lär dig hitta och använda öppna lärresurser
A 111: Lär dig använda Creative Commons
A 114: Informationssökning och källkritik – hur lotsar du dina elever?
Läs mer om kursen
B 101: Pedagogiska teorier bakom teknikförstärkt lärande
B 102: Att undervisa med datorer – pedagogik för ”en-till-en”
B 107: Spelbaserat lärande – vad, hur och varför?
B 108: Att skriva sig till läsning med surfplatta och dator
B 110: Flippa ditt klassrum – vad, hur och varför
C 105: Surfplattor, mobiler och appar som stöd för lärande
C 109: Mobilt lärande – hur kommer du igång?
C 115: Geocaching i skolan – vad, hur och varför
D 101: Webb 2.0 och det sociala nätets betydelse för livslångt lärande
D 105: Bloggen som stöd för lärande och reflektion
D 109: Twitter för pedagoger
D 110: Facebook för pedagoger
D 111: Att använda och dela dokument på nätet
D 116: Lär dig värdera, tagga och dela öppna lärresurser
D 120: Lär dig skapa och dela presentationer på nätet
D 111: Att använda och dela dokument på nätet
D 121: Lär dig skapa och dela instruktionsvideor
E 104: IT som stöd i musikundervisningen
E 108: IT som stöd i undervisningen i idrott och hälsa
E 109: IT som stöd i matematikundervisningen
E 110: IT som stöd i NO-undervisningen
E 111: IT som stöd i geografiundervisningen
E 112: IT som stöd i språkundervisningen
E 113: IT som stöd i SO-undervisningen
F 104: IKT och specialpedagogik – en översikt
F 107: IT som stöd för elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi
F 108: IT som stöd för elever med koncentrationssvårigheter
F 109: IT som stöd för elever med autism/Aspergers syndrom
F 110: IT som stöd för elever med grav syn- och/eller hörselnedsättning
Läs mer om kursen