- Globalt lärande i ett mångkulturellt samhälle
- Digital delaktighet – hur kan skolan minska det digitala gapet?
- Sociala nätverk som stöd för lärares lärande – en överblick
- Wikipedia i utbildningen och att arbeta med wikis i undervisningen
- Digitala tavlor, clickers och pekskärmar i undervisningen
- Virtuella världar, augmented reality och 3D som stöd för lärande
- Lär dig hitta och använda fria bilder och musik i undervisningen
- Lär dig skapa och dela bilder på nätet
- Lär dig filma och dela videoklipp med mobil och surfplatta
- Video som pedagogiskt verktyg för återkoppling och reflektion
- Digitala bilder och film som stöd i särskolan
- IT i “bild- och media” undervisning
- IT som stöd för lärande i slöjden
- IT i psykologi och filosofi-undervisning
- IT i modersmålsundervisning
- IT i svenska som andraspråk
- IT som stöd i skolämnet information och media
- IT som stöd i teknikämnet
- Digital portfolio och formativ bedömning
- Skapa och använd webbradio i undervisningen
- Digitalt berättande i klassrummet
- Rollspel och digitalt berättande som underlag för examination
- Att nå dem som inte vill – IT som kreativt verktyg och motivationshöjare
- MOOCS – vad kan vi lära av öppna utbildningar på nätet?
- Benchmarking -en metod för kvalitetssäkring av undervisning
- Hur utformar du en säker, nätbaserad examination
- Att designa lärandet så att det motverkar plagiering och fusk
- Skapa och dela dokument tillsammans på nätet
- Delta i videomöten och webinarer – vad krävs och hur gör man
- Starta och leda videomöten och webinarer – vad krävs och hur gör man
- Formellt och informellt lärande – certifiering hot eller möjlighet
- Bedömning för lärande – hur du kommer igång
- Lära om, lära nytt, remixa – kreativt skapande med IT
- Skapa och använd animerad film i undervisningen
- QR-koder i undervisningen
- Den digitala drogen – kan vi vara bortkopplade?
- 3D-skrivare som stöd för undervisning och lärande
- Det digitala skolbiblioteket – e-böcker och informationsspecialister
- Teknikförstärkt lärande – hur hänger det ihop?
- Skapa egna spel och programmera med eleverna